Wednesday, July 6, 2011

Dedikasikan Teristimewa Untukmu

wahai sahabatku...

tintaku ini merujuk kepada perasaan kasih aku untukmu....tinta ini juga menghantar seribu harapanku untukmu..

bukankah engkau pernah berkata,doa itu menghubungkan kita semua walaupun ia dikirimkan dari jauh? tidak ku hiraukan satu dunia melupakan kehadiranku kerana aku tahu engkau sentiasa hadir dan ingat akan setiap kenangan kita..

sahabat....kita di dunia hanya sementara,semua ini ibarat pusingan roda...kita tetap akan kembali kepada Pemilik kita..kita tetap akan bertemu dengan Pencipta kita..ke mana pun kita lari,ajal itu pasti.... tinggi manapun kita mendaki,kita takkan dapat lari dari percaturan hidup....

Hanya satu yang aku hendak engkau tahu...

aku gusar,dan risau tatkala aku terkenangkan dirimu..adakah engkau baik-baik saja,ataupun kesedihan,kegusaran menghimpit hidupmu??sahabat..tahukah engkau,setiap hari ingatanku tak pernah pudar terhadapmu walaupun waktu sentiasa berputar dan usiaku semakin hari semakin bertukar...aku risau..gusar dan khuatir engkau akan tersalah langkah..kita hanya manusia yang diciptakan dengan kelemahan..aku tahu engkau insan yang baik dan ikhlas dalam bersahabat..kerana itu juga hatiku benar-benar tertaut pada keikhlasanmu..itu yang menyebabkan aku gusar....

Sahabat....bukankah janji Allah itu pasti?? Allah tak pernah kejam dengan kita..sebaliknya kita yang sering lalai....tapi bukankan Allah itu Maha Pengampun...hanya padaNya kita meminta,merayu dan mengadu.....jika kesedihan melanda hatimu,mengadulah pada Dia...takdir Allah itu pasti sahabat..bersabarlah dalam menghadapai dugaanNya...jadilah insan yang penyabar dalam segala hal....

Sahabat...hanya satu yang ku pinta.....jadilah insan yang berhati mulia..jadilah manusia yang berbakti pada agama,bangsa dan negara..jadilah seorang anak yang baik dan membanggakan ibu bapamu....jadilah sahabat yang akan sentiasa bersusah senang dengan sahabatmu yang lain...jangan engkau lupa akan tanggungjawabmu terhadap Al-Khaliq..jangan engkau lalai dalam mengejar kemewahan dunia kerana itu hanyalah sedetik waktu..bukankah syurga itu adalah selamanya??pergilah cari cinta sejatimu...raihlah syurga Dia...carilah redha Dia...aku sentiasa mengharapkan kesejahteraanmu..aku sentiasa mendoakan yang terbaik untukmu..namamu ada di setiap doaku...

Sahabat....jika sudah jodoh,pertemuan itu pasti...jika ini bukan takdir kita..redhalah...setiap pertemuan pasti ada akhirnya...walau aku diam namun aku tetap ingat..walau aku pedih namun aku tetap tahan kerana aku sayangkan ukhwah ini....janganlah engkau gusar..ingatanku tidak pernah pudar terhadapmu..semakin hari semakin melimpah kasihku terhadapmu..namun biarlah waktu yang menentukan segalanya...Allah sentiasa dengan kita...

Ingatlah wahai sahabatku..janganlah engkau tersalah memilih kawan-kawan apatah lagi teman hidup...carilah seorang isteri yang akan menjadi sahabatmu dalam urusan agama,urusan dunia dan juga urusan akhirat..janganlah engkau termakan dengan lenggok manja seseorang wanita itu kerana itu semua akan membinasakanmu..didiklah zaujahmu dengan keimanan,sesungguhnya itu yang pasti dan insyaAllah syurga itu pasti tertulis...wanita ibarat kayu yang rapuh,berhati-hatilah sahabat dalam meluruskannya..aku mahukan yang terbaik untukmu..sesungguhnya lelaki yang baik tidak menilai seseorang itu dari kecantikannya,tetapi dia menilai dari akhlaknya,agamanya,ketaatannya kepada Dia Yang Satu...aku menyayangimu sepenuh hatiku...carilah cinta dia yang juga mencintaimu kerana Allah....

Sahabat...

akhir kataku..sesungguhnya engkau sahabat yang baik....insyaAllah...walau aku diam namun aku ingat sentiasa....jika umurku panjang,aku sentiasa mendoakan semoga pertemuan itu ada...janganlah engkau risau,Allah sentiasa dengan kita.....yang jauh moga di dekatkan..yang dekat moga disatukan...insyaAllah....aku dedikasikan teristimewa untukmu.....:-) jika engkau terpandang akan lembaran ini,hayatilah...dan ingatlah bahawa aku tidak pernah akan membiarkan kamu terluka.....jagalah hatimu...jangan bagi ia bersedih akan sesuatu yang sia-sia...

Hasil nukilan: Nur Aqila Fathiah Azman....



No comments:

Post a Comment